Speechless Tutorial!

Saturday, August 6, 2011

Hari ni....hari Sabtu.. Tapi tak g memana pun. Ada kat dalam bilik ni. Niat hati nak siapkan Tutorial tapi tak juga siap2x.. Tak terkata. Speechless nak buat tutorial ni.. Hehehe.. Tapi.. tapi..saya bukan nak buat tutorial blog segala bagai. Ini tutorial untuk academic purpose...

Tajuk tutorial tu saya bagi:

TUTORIAL : STEP BY STEP TO CREATE WIRELESS MESH NETWORK USING ZIGBEE

Amacaam tajuk? menarik lagi tertarik tak? Hahaha... 

Sepatutnya tutorial ni buat masa siapkan projek akhir dulu.. Tapi cam malas..dan tak ingat..So, tak buatlah.. Tetiba Dr. yang juga Supervisor saya dulu tetiba ingatkan.. 

"Haa..Sara, kamu buatlah Tutorial XBEE tu.. tak buat lagi kan? Nanti kamu lupa plak.. Buat step by step. Print Screen sekali yang dekat XCTU tu.."

"Baik.."

Heee..dan sebelum saya lupa dan kebetulan kena setup semula XBEE ni, sambil tu buatlah tutorialnya.. Tapi..masalahnya, saya tak tahu macam mana nak come out dengan word yang mudah difahami. Takut juga penjelasan saya nanti buat orang lagi konfius.. Ahaks..

Sudahnya, tergantunglah tutorial itu buat seketika.. Haiyoo.. Nak tahu XBEE tu apa? Jom usha gambar kat bawah ni..


Haa..inilah XBEE..Wireless module.. It's fun sebenarnya.. Dan sekarang saya tengah berusaha untuk create wireless network guna nRF24L01 plak.. One of the wireless module yang semakin world wide penggunaanya.. Jangan lepas ni Dr. suh buat tutorial nRF plak sudahlah..hehehe...

Bilalah nak siap tutorial yang satu ni.. Urmmm..

7 comments:

aamalinaazman said...

peeewiit!
x beee..xbeee...
tido pon x beee =)

Hafizin Jamil said...

wireless ni orang letak kat mana ciksara?

Nizam Ijam said...

nk pinjam leh??hehe

Cik Sara said...

@aimie amalina
Haha..Ye..pagi petang siang malam dok kelebek x beeee je..

Cik Sara said...

@H.J

Buat masa ni saya implement pada medical equipment such as pulse oximeter. Tapi kalau tengok research orang lain, ada yang attach pada sensor2x lain macam heat sensor dalam buiding and etc..

Cik Sara said...

@Nizam Ijam

Hehehe..boleh2x..nak buat apa?

Unknown said...

Salam, cmne nak tau coding yg sesuai ea tuk projek?