7 Ramadhan

Friday, July 27, 2012

Asssalamualaikummmmmmmm.....

Salam Ramadhan.. hari yang ke-tujuh? kan? Lepas maghrib ni masuk hari ke-8. betul tak? Urmmm..dah lama tak bercerita pasal diri sendiri.. Sebab tak tahu nak story apa. Itu yang penuhkan blog dengan Love Letter, Sejarah Islam dan topup Iman. Sekurang-kurangnya mendatangkan manfaat buat diri sendiri dan juga orang yang singgah membaca. Ye tak? Hari ni buat cerita ala-ala, aku dan 7 ramadhan yang berlalu? Wohoooo....

Haaa... kenapa ada column Love Letter? Apa ke bendanya Love Letter tu? Ha! Memula dulu, saya pun konpius. Tengok alim, ulama. Pakai tudung labuh bagai tetiba dialog mereka, 
"Dik, dah baca love letter hari ni?" Dalam hati saya yang tak berapa nak solehah sangat ni dah pikir kot lain.. Ek eleh.. dok tak dok Love letter yang korang nak baca. Agak-agaklah.. Habis aku yang tak ada pakwe ni nak gapai love letter tang mana?? Hehehe.. giler kesian kan? Rupa-rupanya salah faham!

Love letter mereka lebih indah. Surat dari kekasih hati yang agung. Semua dari kita ada. Cuma tak pandai nak hargai je. Siap main campak-campak lagi love letter yang diberi. Masa tu mulalah datang kesedaran diri! Aku pun ada DIA. Ayat-ayat cinta dari DIA lebih bermakna. Lebih teratur setiap susun atur ayatnya. Kenapa aku tak nak hargai Love Letter dari DIA? Love Letter inilah yang buat hati aku sentiasa tenang saat jiwa resah. 

Ada tu, kita rasa kenal sangat dengan ayat tu. Tapi, tak pernah tahu maksud di sebalik ayat tu. Kita baca dalam solat. Kita baca dalam doa. Tapi sungguh! Kita tak tahu maksud ayat itu. Dan lebih sedih, kita tak berusaha untuk ambil tahu erti dan maksud di sebalik ayat-ayat itu. Jadi, Love Letter dalam blog saya ini adalah untuk saya write down every single word yang saya tahu ayatnya tapi saya baru tahu maksudnya. Untuk perkongsian kita bersama. Semoga memberi manfaat kepada kita..=D

Pendekatan yang boleh di ambil sekarang, sambil kita baca al-quran kita baca juga maksud di sebalik ayat-ayatnya. Sungguh! Bila kita ikhlas membaca, tanpa disangka ada air mata yang mengalir saat maksud ayatnya kita cuba fahami. (^o,^) 

Ok..dah nak berbuka kan? Selamat berbuka semua..
Salam Ramadhan...