Saya sayang KDH...

Friday, November 9, 2012

Salam Jumaat...
Wahhhhh...Jumaat dah? Cepatnya masa berlalu.. Ini jumaat terakhir untuk 1433H kan? Urmmmmmm.... Dah nak berlalu pergi tahun Islam ini.. Lagi beberapa hari dah masuk tahun islam baru.

Dalam kesibukan membaca, menulis, menaip dan menyiapkan baki-baki proposal, macam-macam yang berlaku dalam hidup ni.. baik yang menggembirakan atau menyedihkan. Cerita Langkawi dah habis kan? Duit pun dah habis. Tak boleh nak bercoti-coti lagi.. Kena berhenti sekejap. Fokus pada penyelidikan. Kata nak jadi penyelidik kan? Heeee....

Jadi.....hari ni...malam ni... nak kongsikan ini!..


Tadaaaaa...
Hehehe.... dengan ini, secara rasminya..bertambahlah tanggungjawab yang terpikul di bahu.. Description:

Date of Birth : 18/10/2012 (eh, sama birth date dengan adik kayu! hehehe)
Place of born : Aloq Staq
Made in Malaysia...
Of courselah PROTON.. Saya sokong barang buatan Malaysia...Eheh..

Overall...saya suka harta yang satu ini.. InsyaALLAH saya akan gunakannya ke arah yang lebihhhh bermanfaat.. ngeee...
Haaa...selepas 13 hari dari tarikh keluar, dah boleh 1st Service. Upah service percuma. tapi alat ganti? Keluaq duit lagi..muahahaha....


Lepas ni kena menabung untuk next service pulalah.. huhuhu.....
Haaa... tadi pagi..first time.. pertama kali isi minyak secara berdikari di kaki sendiri.. ^^,..
Kenapa?? Haaa...selama ni, balik rumah je...kereta abah selalu minyak full tank je.. Jadi, i tukang drive je lah.. eheh.. tak pernah tahu dan ambil tahu macam mana nak isi minyak.. Muahaha.. Dan stesen minyak Petronas dekat Aloq Staq, mostly ada orang kerja yang tolong isi. Kita g je kaunter cakap nak isi berapa. Tak pun, biasanya my lil brother yang buat kerja-kerja pam minyak masuk kereta ni..

Jadinya, al-kisah hari ni..kenalah berdiri di atas kaki sendiri.. Pergi stesen Petronas baru buka dekat dengan Aeon Jusco Wangsa Maju tuuu... Abah tak bagi isi minyak sikit-sikit.. Hehehe..membazir. Jadi, kita isi Full Tank terus. Lagipun, minyak ada lagi 2 bar. Jadi, pergilah kita ni ke kaunter....
Saya : Cik, nak isi minyak Full Tank. No.9
Cik Petronas : Kena letak deposit RM100.. nanti baki kami pulangkan..
Saya : Ek? Saya ada RM70 je cik.
Cik Petronas : Bolehlah.. adik isi dulu..

Tu dia.. kena letak deposit sampai seratus ringgit. Ikut pemahaman saya dengan KDH ni, satu bar baru RM10, jadinya untuk penuhkan 6 bar baru RM60.. Manalah saya nak pegang sampai RM100 tu.. huhuhu... Plus, masa isi full tank dekat Aloq Staq, tak ado pula dia minta deposit. Dia suruh isi je dulu, lepas tu baru bayaq.. Tak palah..pengalaman semua tu..

Haaaa...part nak isi petrol masuk tangki minyak kereta ni memang problem besaq. Big problem! Hahaha.. Untuk orang amatur macam saya, memang big problem! Muahaha... Sempat lagi i bebel sorang-sorang sambil isi minyak... "Apsal adik aku buat senang ja...".. "Eeee...kuatnya bau petrol niiii.. tak tahan..tak tahan.."..."Eh, dah penuh ke? Lagi sikitlah.."..."Alamak!! Terlebih sudah...Ooopppss..."

Eheh... Ini first time isi minyak full tank semula lepas isi dekat Tapah tempoh hari (balik KL dari Kedah).. Jadinya, next Friday kita tengoklah seminggu guna berapa bar.. Eheh..

Eh, dah malam.. Nak tengok Anugerah Skrin kejap lagi.. Next time nak cerita pasal USRAH TAUTAN KASIH Ustazah Fatimah Syarha pula.. Kenal figura ini? Nanti saya ceritakan ek.. ^^,
 



4 comments:

fiqkbe said...

tunjuk la dpn KDH pulak ;D

N.N said...

fuyoooo dah ada kenderaan.. boleh lah tumpang lepas ni ye ..heheh ^_^

Cik Sara said...

Hahaha...malu nak tunjuk depan2x.. Itu yg tunjuk belakang2x j.. Hehehe

Cik Sara said...

Haha..insyaALLAH... jemputlah tumpang.. Hehehe... ^^,