Untuk sementara....

Sunday, December 9, 2012

Untuk sementara?
Ya! Untuk sementara waktu...
Biarlah aku menyepi dari dunia laman sosial facebook!
Bukannya apa..
I've just realized that i've spend too much of my precious time on this thing!
Really!


Sampaikan satu tahap...
Saya rasa begitu jelous pada mereka yang langsung tidak tergoda dek godaan facebook ni..
Sangat jelous!
Terfikir... Kenapa mereka boleh tapi tidak aku?
What soooo special about Facebook sampai aku addicted tak kira waktu?
Ridiculous! Sampaikan kadang-kadang tu, masa tengok facebook lagi banyak dari masa yang sepatutnya digunakan untuk buat research..
Astaqfirullah al azim..
 Sungguh! Aku sudah menzalimi masa research aku sendiri!
Sehinggalah bangun satu suara kecil dalam diriku

"Hello cik Sara! Engkau ni betul ke buat Phd? Ate, banyak benor masa kau dok ngadap Facebook tu. Ada bahan research ke dalam tu? Helloooooo!!!"

Ya ALLAH! Dah Setahun! Aku takut! Sungguh!. Kalau dulu aku begitu berani membuat keputusan. Begitu lantang dan yakin dengan keputusan itu. Tapi hari ini aku takut. Aku mulai terduduk mengukur kemampuan diriku sendiri..
Ya ALLAH! Mampukah aku?
Takut.. takut.. takut..

Oleh itu...
For the time being, i think this is the best..
Nak kurangkan aktiviti dalam facebook aku tak mampu. Jadi, jalan yang terbaik adalah deactivate terus.. sehingga satu masa. Ya ALLAH! Moga aku terus istiqomah. Fokus. Fokus..dan fokus..
 



0 comments: