Bila nak....

Thursday, August 22, 2013

Persoalan yang bagaikan WAJIB ditanya bila umur dah cukup.

Seriusly!
Bohonglah kalau tak pernah kena "attack" dengan all those question right?



Haaa...
But honestly, what do you expect for the answer?
As, for me..

"Asyik belajar je.. Bila nak kahwin nya?"
"Sudah-sudahlah tu awok belajar, ke dapur juga nanti. Nak sambung tinggi-tinggi buat apa?"

Dan yang buat hati sebak gilerr..
"Kak Ngah dok belajaq..belajaq lagi, bila nak kahwin? Tumpang tok wan dok ada lagi ni.."

Aish....
What do you expect me to answer for those questions?
Seriously, sentap juga.
Siapa yang tak nak kahwin kan?
Tapi, siapa kita nak mencabar ketentuan ILAHI?

Bohonglah kalau hati tak terasa apa-apa saat melihat satu persatu rakan terdekat mahupun yang jauh melangkah ke alam pernikahan.
Saya tetap manusia.
Sama seperti anda. Punya hati dan perasaan.
Tapi, sehebat mana pun saya cuba merancang, ALLAH Maha Mengetahui..

Jadi, 
berdoalah..
Gunakan masa bertanya tu untuk berdoa agar ALLAH temukan jodoh saya dengan segera.
Tak luak pun kan?
Doakan agar ALLAH temukan saya dengan jodoh yang terbaik. Bukan terbaik di mata anda, tapi cukuplah dia yang terbaik di hati saya dan ILAHI.

p/s:
Looking towards BERCINTA lepas NIKAH..
Wow!
Sooooo..suweet kan??

Bubbyyyeee...



0 comments: