Blogger dan CPUV

Sunday, March 8, 2015

C.P.U.V

Apakah?
Sejak tahun 2010, tahun pertama saya mengenali nuffnang dan masukkan nuffnang ke dalam blog, sehingga ke hari ini, jujur saya cakap. Saya tak tahu sangat apa kebendanya CPUV tu. Almost 5 years! Baru tahun ni saya cash out earning yang saya peroleh dari nuffnang. Tak banyak pun. Less than RM200. Tapi, alhamdulillah. Rezeki juga tu.

 

Tu dia.. Since May 2010 you alls. Lama tak i blog with nuffnang?
Tahun ke-5 baru nak cash out. 
Sekarang chek dah faham kenapa ada blogger yang boleh dapatkan pendapatan melalui blog. 
Inilah maksudnya, goyang kaki pun masuk duit. Asalkan tangan dan akal aktif mengupdate blog. Lagi tinggi kekerapan orang ke blog kita, lagi tinggilah earning yang kita dapat. Pasif income. Inilah dia. 

 

Dan ini adalah CPUV saya yang terbaru.
Lepas cash out hari tu, terkejut jugalah bila status nuffnang bertukar jadi non-gliterrati. Dah macam nak meroyan kejap. Tapi, hari ni bila buka balik, boleh tersenyum.
Maunya tak senyum? Dah status gliterrati lah..

Penting ke status ni?
Dari fahaman yang tak seberapa ni, penting jugalah. Sebabnya....
Nuffnang bagi advertisement for CPUV campaigns ni dengan priority utama pada gliterrati members. Jadi? Haruslah meng"glitterrati"kan status sendiri! Hahaha...

Apa-apa pun, thank nuffnangs! 
Still waiting for the payment check. Katanya sebulan plus-plus lepas cash out baru dapat payment.

(^____________________________^) 
 
 



2 comments:

Ann said...

wah..best la dh cash out..N masih menabung lg:)

Cik Sara said...

Heeee... Nak sambung menabung semula ni. Baru ada RM0.03. Kena aktif berblog semula agaknya.